Pear Deck czyli jak zrobić interaktywną prezentację (cz.2)

Przygotowanie slajdów zawierających interaktywne dodatki Pear Deck to dopiero początek budowania interaktywnej prezentacji Google. W pierwszej części artykułu pokazałem jak zainstalować dodatek, wstawialiśmy też i edytowaliśmy interaktywne elementy zawarte w dodatku Pear Deck. Teraz pora na wyświetlenie prezentacji, dodawanie odpowiedzi i ich analizę.

Prezentuj się Pear Deck!

Po przygotowaniu slajdów korzystamy z opcji „Present with Pear Deck”, która widoczna jest w górnej części panelu dodatku Pear Deck.

Po zalogowaniu do serwisu Pear Deck pojawi się ekran, który zawiera:
a) adres strony na której zalogują się nasi uczniowie: joinpd.com

b) kod do prezentacji. W poniższym przykładzie wygenerowany został kod: ctiiy

Ekran możemy wyświetlić na monitorze w klasie, bądź podać adres i kod za pośrednictwem platformy, którą komunikujemy się z uczniami (Google Classroom, grupa na FB, blog etc.), w przypadku jeśli chcemy, by uczniowie wypełnili zadanie w domu.

Po wejściu na stronę joinpd.com i wpisaniu kodu

pojawiają się dwie nowe informacje:

a) w widoku ucznia pojawia się ekran powitalny

Jak Państwo widzicie można udzielić odpowiedzi, klikając na odpowiednią dla nastroju ikonkę, bądź ją pominąć („Or skip”)

b) w widoku nauczyciela pojawia się aktualizacja ekranu, informująca, że pierwszy (i kolejni) uczeń się zalogował.

Praca z prezentacją

Klikamy:

a) nauczyciel „Start Class”,

b) uczeń – ikonkę nastroju lub „skip”

Uwaga! Czynności muszą być synchronizowane. Uczniowie widzą na swoich ekranach dokładnie to, co wyświetla im w danej chwili nauczyciel. W tej sytuacji korzystanie z dodatku w warunkach klasowych (z wykorzystaniem przez uczniów smartfonów) jest dużo łatwiejsze.

Na kolejnych slajdach uczniowie wypełniają polecenia, wybierając gotowe opcje

lub wpisując samodzielnie nowe elementy. W tej opcji mogą wykonywać na slajdach również rysunki

Możemy również zadać klasyczne pytania testowe, wielokrotnego wyboru

Odpowiedzi uczniów wyświetlamy na ekranie, korzystając z opcji „Show responses”

W ten sposób możemy na bieżąco pokazywać i komentować odpowiedzi uczniów. Niestety, ale możliwość oceny wypowiedzi uczniów za pośrednictwem panelu nauczyciela i eksportu odpowiedzi do pliku arkusza kalkulacyjnego dostępne są tylko w wersji premium 🙁

Kończymy prezentację, wybierając „end”:

Odpowiedzi udzielane przez uczniów możemy przeglądać na naszym koncie na stronie Pear Deck (Zakładka „Sessions”)

Odpowiedzi możemy sortować. np. według kolejności ich udzielenia:

Rekomendacje

Pear Deck to dodatek do Prezentacji Google, który pozwoli wprowadzić do waszych prezentacji elementy interaktywne. Korzystając ze smartphonów lub przeprowadzając lekcję w pracowni komputerowej można na bieżąco uzyskiwać od uczniów informację zwrotną na temat prezentowanych materiałów. Niestety, wszystkie opcje pozwalające na analizę wypowiedzi uczniów za pośrednictwem panelu nauczyciela na stronie internetowej usługi są dostępne tylko w wersji Premium (płatnej). Znacznie ogranicza to możliwość wykorzystania dodatku do e-learningu w warunkach pozalekcyjnych a także gromadzenie i analizowanie danych o odpowiedziach uczniów.

Pozdrawiam
Rafał Wójcik
Pan Tikczer

Autor: Administrator

Nauczyciel historii i wos-u. Pasjonat nowoczesnych technologii.